maanantai 4. marraskuuta 2013

Talven varalle

Mun ostoslistalla oli tälle syksylle/talvelle uudet nilkkurit. Vanhat Vagabondit alkaa jo vedellä viimeisiään, suutarillakin niitä pitäisi käyttää. Olen aina suosinut kengissä ja laukuissa hyvää laatua. Aito nahka kestää käytössä hyvin hoidettuna vuosia, kun taas keinonahkaiset yksilöt saa viskata nurkkaan melko nopeasti.

Tällä kertaa lähdin kuitenkin katsomaan, josko löytäisin hyvänoloiset keinonahkaiset nilkkurit. Lapsen myötä sitä on alkanut meinaan miettimään omia ostoksiaankin enemmän. Tää on myös aika kakspiippuinen juttu, sillä mun mielestä on järkevintä ostaa kerralta hyvä ja laadukas, kuin huono ja halpa. Välillä rahatilanne on kuitenkin sellainen, ettei siihen hyvään ja laadukkaaseen olisi juuri siltä istumalta varaa, niinpä päädyin tähän mun ratkaisuuni. 

Kenkäkauppoja kierrellesäni sain kuitenkin harmikseni huomata, kuinka keinonahkaisista kengistä pyydetään nykyään aivan ryöväyshintoja. Mulla kävi ihan supertuuri, kun löysin eräästä liikkeestä Vagabondin aitonahkaiset perusnilkkurit alesta keinonahkaisten kenkien hintaan!! Nyt passaa porskutella menemään taas muutaman vuoden ;-)



Olin myös ihastellut sokoksella erästä Maison Scotchin huivia. Hintaa silläkin oli hieman liikaa, ja jätin sen pitkien hypistelyhetkien jälkeen liikkeeseen. Kerppa oli onneksi bongannut samaisen huivin viimeisen kappaleen alehintaan, ja koodaili mulle asiasta. Seuraavana päivänä auto alle ja keskustaan noutamaan tuo yksilö pois lojumasta. Huivi on 100% akryyliä, eikä sen vuoksi pistele, niinkuin villaiset huivit. Silti se on äärettömän lämmin ja pehmoinen! Oon aivan rakastunut molempiin hankintoihini. Nyt ei sitten ostellakaan joululahkoja lukuunottamatta mitään ennen alemyyntejä. 



-Trina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti